Skip to main content

Saja tanya



Ni saja ja la nak tanya sikit ni betui ka hangpa2 yang dok gheja gomen kat perbendaharaan & seangkatan gomen yg lain tu disebabkan saja takmo angkat panggilan kami2 ni hangpa sengaja angkat ganggang telefon letak tepi?. Jdinya engage la memanjang telefon tu. Tu pasai kami2 ni payah la nak dapat telefon hangpa nak minta bantuan. Betui ka lagu tu?....Ish..kami tak caya la. Orang saja buat ceghita kot. Takkan la hangpa buat lagu tu kan. Hangpa kan semuanya bagus2 belaka rajin2 tu sebab selalu dapat bonus ka apa ka kan yang hak kerajaan dok bagi selalu tu n hangpa kan ada Piagam Pelanggan hangpa tu belum lagi ngan Misi n Visi lagi pergi kursus lagi rata-rata. Takkan la kot.... Tapi kalau betui la hangpa lagu tu sian la kat hangpa. Kesian sungguh kami pasaipa pasai cuba hangpa fikir gaji yang hangpa dok dapat tiap hujung bulan dok bagi keluarga makan tu lagu mana? Macamna statusnya bila hangpa tak buat gheja betui2 amanah yang diberi hangpa buat main2..Cuba fikir...kami takmo ckp pasai berkat tak berkat ni hangpa boleh fikir sendiri pasai semua ngaji bagus2 kan...

Saja tanya....



Post a Comment

Popular posts from this blog

Pengalaman Bersalin : Selamat Datang Puteri Mama

Seperti yg telah diceritakan di entri yg lepas sehingga ke tarikh edd 10/2/2015 aku masih belum ada tanda-tanda nak bersalin.

Stress aku dibuatnya.  Stress sebab aku takut kena induce.  Doktor bagi tempoh sampai 18hb ni saje. Sekiranya masih juga belum sakit maka 19hb aku dikehendaki serah diri ke HSI.  Hu3.

Aku buat mcm2 nak bagi cepat sakit, buka jalan & cepat bersalin. Aku bersenam , mencangkung, banyakkan berjalan, cuci tandas hari2, makan nanas, makan pedas & makan bendi. Aku punya geram habis sebiji nanas aku makan aritu.

11/2/2015

Pagi tu aku bangun nak solat subuh. Dalam pukul 6 am tak silap. Aku tengok- tengok ada darah. Aku excited. Yes dah ada tanda! tapi aku xde sakit apa lagi. Aku bagitau suami dan dia ajak pergi klinik pagi tu. Mak aku suruh makan dulu. Bagi tenaga katanya. Sempat gak dia buatkan aku minyak selusuh sikit & aku makan vco n kurma.

Dalam pukul 8 kami pun gerak ke kk. Diorang tanya sebab apa datang. Aku cakap la ada turun tanda. Diorang buat pem…

Resepi Kuih Koci Labu Mak Mertua

Teringin sangat nak makan.  Nak balik jauh sangat.  Jadi terpaksalah buat sendiri.  Pagi pagi call mak mertua tanya resepi.  He3.  Share kat sinilah nanti senang cari. Takut lupa.  Next time boleh buat lagi.

Bahan2.

1. Labu sebji
2. Kelapa parut sebiji
3. Gula melaka
4. Gula putih
5. Garam
6. Tepung pulut
7. Air sikit
8. Daun pandan
9. Daun pisang

Inti kelapa
--------------------

1. Masuk sedikit air anggaran 2 3 sudu ke dalam kuali.
2. Masukkan gula melaka,  gula putih dan daun pandan.
3. Garam sikit. Jangan banyak. Bagi pecah lemak je.
4. Masukkan kelapa parut.
5. Masuk tepung gandum 2 sudu.
6. Gaul sampai masak.  Rasakan manis dia.
7. Dah sejuk bentukkan bulat2 kecik.

Badan koci
-------------------

1. Rebus labu sampai lembut.  Toskan.
2. Lecek labu sehingga hancur.
3. Masukkan tepung pulut dan garam sedikit.  Tepung agak2 boleh dibentuk dan tidak lekat di tangan.
4. Bentukkan bulat2 kecil.
5. Leperkan bulat tepung  dan masukkan bulat inti kelapa ke dalamnya.
6. Bulatk…

Kisah Berpantang Aku

44 hari sudah. Yeay dah habis pantang ! He3 suke suke. Inilah hari yg ditunggu tunggu. Seksa aku nak menghabiskan 44 hari ni. Rasa lambat nau masa bergerak.  X sabar nak menjamah juadah favourite yg menjadi kepantangan ketika berpantang ini. He3. Jadi mari kita raikannya....:)
Ha3 poyo je nak celebrate bagai padahal aku bukan pantang sangat pun.Pantang yang yuk je he4 bak kata laki aku. X kiralah pantang yang yuk ke pe aku nak celebrate gak. Aku nak makan puas2 apa yg aku teringin.
Laki aku kata pantang yang yuk sbb aku bukan pantang betul2 pun pantang bab makanan je yg lain semacam je aku buat mcm x pantang. Yelah...dah namanye pantang sendiri celah mananya aku nk duduk je sesaje..terpaksalah juga aku buat...seawal 20 hari berpantang aku dah bawa kete pun..!
Meh nak citer pengalaman berpantang aku. 
1. Makanan
Dari segi makanan memang aku berpantang dr menyentuh makanan2 yg menjadi kepantangan bg orang berpantang. Mcm yg sejuk2 gatal2 n berais tu mmg x sentuh la. Berpantang secara s…