Posts

Showing posts from July, 2014

Ramadhan di Perantauan

Image
Buat pertama kalinya untuk tahun ini kami menyambut ramadhan di perantauan. Ha3 perantauan la sangat.Perantauan la tu jauh dari keluarga.he3

Tahun ni tahun pertama kami suami isteri menyambutnya bersama keluarga kecil kami di sini tanpa kedua orang tua kami.

Perasaan sedikit sedih sebab x dapat bersahur dan berbuka bersama keluarga n makan masakan Mak. walaubagaimanapun  aku sangat teruja untuk menyambutnya di sini.

Aku teruja untuk menyediakan juadah berbuka dan sahur untuk kami. Hari2 aku tengok internet cari n cuba resepi baru.Dah hujung hujung ni je aku malas masak pergi beli kat bazar.he3. Aku try byk jugak resepi tp x ambil gambar la plak. Yang ni je la yg ada aku ambil gambar.









Seronok juga masak masak ni.jadi terapi untuk kesunyian aku kat sini.lagi seronok masak kat sini sbb jiran jiran aku kat sini rajin bagi juadah.bila diorang dah bagi aku takkan aku x balas kan so mikir jugak la sokmo nak masak benda la nak balas diorang ni.

Selain memasak aku teruja jugak nak menghias ru…

Rezeki Datang Lagi...

Image
Alhamdulillah....rezeki datang lagi. Rezeki berubah angin ke sini. Tak lama lagi Fateh akan jadi Abang. Tak lama lagi keluarga kecil kami akan bertambah. Semoga semuanya dipermudahkan. Semoga Allah terus murahkan rezeki kami...




Pass.....mungkinkah kembar lagi?


Ok la jumpa lagi.
Yang penting hati mesti baik



Suka Duka Jadi Surirumah

Image
Sejak berubah angin ke sini baru hari ni berpeluang membebel kat sini. Sibuk sket.Cheis sibuklah sangat.Apalah sibuk sangat duk rumah tu.
Eh jangan x sangka tau duk rumah lagi banyak nak kena buat.Kerja tak tentu.Ada overtime lagi kerja sampai malam. Mengemas membasuh mencuci jaga anak lagi memasak macam macam la.Tu yg sibuk tu.he3
Hampir 3 bulan dah kat sini. Bermakna dah 3 bulan gak la aku menjawat jawatan surirumah ni.Ada yang tanya macamn seronok ker?
Ha3...seronok seronok.Seronok boleh la.Masih dalam peringkat penyesuaian diri.Seronok sebab anak aku aku jaga sendiri.Tengok dia membesar depan mata aku.Takut nak hntar taska atau ngasuh kat orang.sekarang kan macam macam.Anak aku si fateh ni boleh tahan jugak la lasaknye sekarang ni.risau orang tak sabar dengan dia kang dipukulnya anak aku.setara aku ngan Abah dia pun selalu gak hilang sabar dengan dia.Selalu juga la dia kena piat.Tapi piat kita Mak ayah x sampaila mendera.Kalau orang lain tak tahulah.Mak ayah marah marah sayang.

La…