Posts

Showing posts from August, 2014

Insya4jji.....pasti ada baiknya...

Image
Aktiviti homeschool harini mari bercerita. He3.

Aku suruh fateh pilih cerita apa yang dia nak since tengok dia arini agak lemau sket nak buat aktiviti lain mcm mengira dan main abc. Jadi aku decide kita golek2 je la sambil dengar mama merapu berpenglipur lara. Aku siap bawa tilam depan tv.he3.. Ticer pun lemau la teh...! Maklumlah monday blues.

Aku bagi dia buku mastika suruh dia buat pilihan smbil terangkan ni cerita apa ni cerita apa. Dia pilih cerita ni...

Jom layanzzzzz...

Cerita dia tajuk insya4jji....pasti ada baiknya...Mastika, Jun 2014, ms 89.

Ada seorang raja, punya sahabat baik. Sahabatnya itu seorang yang bijaksana dan terkenal dengan ketakwaannya. Setiap apa yang berlaku kepada raja itu, pasti sahabatnya akan berkata, " insya4jii, pasti ada baiknya." Kata-kata itu sntiasa diulang walaupun perkara yang berlaku adalah perkara buruk dan menyedihkan.

Suatu hari, mereka pergi berburu dalam hutan. Berlaku kemalangan kecil hingga menyebabkan salah satu jari raja luka d…

Testimoni Pengguna Lexee

Image
Salam. Meh sini meh baca. Ni saya nak share testimoni kawan saya ni yg dah cuba Lexee. Alhamdulillah, dengan izin Allah Lexee telah berjaya menyelesaikan masalah yg dihadapinya. Dia dah cuba anda bila lagi? Meh2 cuba. Jgn malu2. Boleh pm / wasap sy 0139507214.





Yang penting hati mesti baik





















Risiko Kanser ? : Jom tukar Lexee

Image
Hai kwn2 smua..hari ni saya nk tanye anda smua slalu kalau bce paper anda brmula dr berita ape?mesti berita2 artis dan sukan kn!

Ok hari ni saya nk kgsikan keratan akhbr brknaan masalah sakit puan.sesuai dgn jihad saya untk bntu wanita dr trus diserang risiko kanser.

Ok izinkan saya bkgsi kebaikan produk lexee y sgt superb tip top hslnya!!!

daya serapan 27x ganda thn 8jam
ada ekstrak alovera,bunga melor n pudina
bkn pad herba tp dr bunga
plastik pmbgkusan dr aluminium foil,jauh dr risiko lipas,cicak dan semut
lelaki n perempuan bole guna
sjuk berangin mcm ada aircnd
ada agent perapat!!!
anti kanser
ada free vagina test kit.untk uji tahap kbrshan vagina anda.so bole buat ujian papsmear brkala dr rumah!!

Ada byk lg kelebhn lexee.anda guna anda rasa.kalau nk tau cubalah dlu.bole dptkn dr saya.xknal maka x cnta.untk ordr pm saya ye.

Pm/wasap : 0139507214 salmah





Sape nak cuba jgn malu2 yer. Boleh tanya.

Jumpa lagi.

Yang penting hati mesti baik

Homeschool Al Fateh

Image
Saje nak share kat sini. Mana tau ada manfaatnya. Mana yang baik ambil la ye. Tiada tujuan untuk riak atau menunjuk apa sekadar untuk berkongsi. Kita semua mahukan yang terbaik untuk anak kita kan.
Di saat aku membuat keputusan untuk jadi pengurus rumahtangga ni antara fokus dan sebabnya ialah Dak Fateh. Misi aku ialah nak jaga & didik dia sendiri. Aku percaya pendidikan awal kanak-kanak bermula dr rumah dan bermula seawal-awal kelahiran. Aku tak nak dia rasa terabai macam dulu ketika Abah dia jauh dan aku pulak sibuk dengan kerja.
Sementelah masa aku banyak dengan dia sekarang aku mula merangka sesuatu untuk dia. Rangkaan tentang didikan dan pembelajaran di rumah untuk kanak-kanak seusia Fateh. Rangkaan ni masih di peringkat awal sebab aku pun masih lagi belajar mendalami dunia kanak-kanak ni. Aku baca buku2, search kat internet cari ilmu dan cari pengalaman ibu-ibu yg dah start lama homeschool ni kat anak depa. Aku terinspirasi dengan blogger  ni  saatakukaupilih.blogspot.com. …

Rumah Terbuka Kami 2014

Image
Alhamdulillah, pada 8/8/2014 Jumaat lalu telah selamat berlangsungnya Majlis Tahlil & Doa Selamat serta Jamuan Rumah Terbuka Aidilfitri di kediaman kami di Kampung Teluk Jeri Luar, Tanjong Sedili, Kota Tinggi, Johor.

Takmo citer pnjang2. Res Ipsa Luqoitor...





CERITA TENTANG HIDUP: Mari Sihat & Jimat

CERITA TENTANG HIDUP: Mari Sihat & Jimat: Mari sihat dan jimat.Macamana tu? Meh nak citer sikit. Untuk nak sihat & dalam masa yg sama boleh jimat sy sarankan kita ...

Mari Sihat & Jimat

Image
Mari sihat dan jimat.Macamana tu?

Meh nak citer sikit.

Untuk nak sihat & dalam masa yg sama boleh jimat sy sarankan kita cuba satu produk yg dikeluarkan oleh Redlife Sdn Bhd iaitu Lexee.

Apa Lexee ni?


Lexee ialah pad / tuala wanita yg bebas dioksin. Lexee diperbuat drp kapas 100%. Sangat selesa dipakai. Dia bukan sebarang pad. Dia pad yg sangat serbaguna. Macamn boleh jadi serbaguna nnti di bawah saya ceritakan.

Sebelum tu saya kat sini sy share sikit kenapa kita kena cuba Lexee. Kita kena cuba Lexee sbb pad yang ada kat luar sana yang kita semua para wanita gunakan setiap kali datang bulan sebelum ini sangat berbahaya kpd wanita. Ia menjadi pembunuh senyap wanita secara tidak sedar. Kenapa boleh jadi camtu?







Kerana apa?

Ini kerana ia diperbuat drp bahan kitar semula sprti kertas, pulpa, kayu & bahan buangan yg lain. Bahan2 ini akan menjalani proses perlunturan & pengklorinan untuk menjadi putih & lembut sprtimn yg kita lihat selama ini. Ketika proses ini dijalankan ia…

Cerita Syawal Kami.

Image
Bagi aku syawal kali ni agak meriah. Tak tahu kenape. Mungkin sebab Fateh dah besar kot. Ha3 x la. Yg sebenarnye agak meriah sebab raya pertama rumah aku dulu kot. He3. Rumah aku meriah sikit eh meriah banyak sebab agak ramai.ipar duai campur anak anak buah campur kami adik beradik ngan Mak menjadikan rumah tu agak ramai dan riuh. Lebih- lebih lagi bila kami semua gotong royong menyediakan juadah raya & berbuka bersama-sama. Kalau dibiar Mak aku buat sorang x terlaratnya dek dia. Lagi seronok malam raya bila kami sekeluarga mengadakan solat maghrib, takbir & tahlil bersama-sama. Rasa sayu sedih jer terkenang yang tiada.

Berbanding dengan rumah mertua. Xde aktiviti bersama dilakukan. masing masing hal sendiri.kebanyakan juadah Mak Abah yg buat. Abah memang rajin tolong Mak kat dapur.Diorang laki bini buat sama-sama berdua. So aku x tahu nak buat apa. Nak mengemas rumah mertua aku mmg sentiasa kemas.duk  melangut je la.he3. Main ngan fateh.kat rumah mertua x ramai sgt org. Laki…