Posts

Showing posts from 2015

i'm back...

Wuish....lama sungguh aku bertapa.... Dah naikbersawang blog aku.. Baru harini dapat berkongsi kat sini. Banyak sebenarnya yg ingin dikongsi..cerita yg lepas2.. Tetapi masa membataskan... Lepas tu terus lupa.. Tu yg x terupdate tu... Sekarang ni budak2 tu tido Boleh la jap belek2 n tepek kat sini.. Tapi bila dah duk depan ni dah x tau plak nak citer ape... Dari tadi duk taip2 padam...taip2 padam..apada... Tadi banyak sangat... Alahai... Emm...tepu la plak otak ni. takpelah kita citer lain kali sajalah untuk arini cukup la ini dulu sbg tanda aku masih berblog..hidup lagi.he3.. salam maulidur rasul buat semua jumpe lagi...

Ada Apa Dengan Powergold

Image
๐Ÿ“๐Ÿ“๐Ÿ“๐Ÿ“๐Ÿ“๐Ÿ“๐Ÿ“๐Ÿ“๐Ÿ“

 10  CINTA  ❤ ๐Ÿ’š๐Ÿ’›  POWERGOLD

1 ๐Ÿ’– Cinta EMAS..produk emas yg tk lekang dek panas tk reput dek hujan..kalis inflasi..sjk dulu kala spi akhir zaman pun ia sah laku dan tetap berharga serata dunia..bawa g mana pun emas tetap bernilai, prospek luas online..tk pyh panjang lebar mengempen buat marketing..bkn makanan bkn brg rumah bkn healthcare product..nk kena convince spi kering tekak...

2 ๐Ÿ’– Bukan SKIM PELABURAN pulangan lumayan..EMAS boleh PEGANG dan SIMPAN sendiri..apa2 jd dikemudian hri pun no problem..bukan hanya perjanjian di atas kertas..walaupun ada perjanjian hitam  putih untung lumayan tp bila2 masa je boleh kantoi rugi dan hilang bersama modalnya sekali..untung powergold datang bersama usaha titik peluh dan income berpanjangan boleh diwariskan jika kita umur tk panjang..

3 ๐Ÿ’– Marketing plan yg  TIADA PAKSAAN maintain point2 yg tk masuk akal utk dpt bonus yg biasa diamalkan oleh MLM ..tp tk risau sbb ahli2 tetap akan beli setiap bln sbb dh celik emas dan keta…

Review : Isteri Solehah Luah Perasaan Menjadi Luahan Surirumah Sepenuh Masa

Image
http://www.siakapkeli.my/2015/09/isteri-solehah-luah-perasaan-selepas-4.html?m=1

Ini adalah luahan seorang wanita bernama Cik Puan Nurul di fbnya. Beliau berkongsi tentang kehidupannya dan luahannya sebagai seorang surirumah sepenuh masa.


Setelah 4 tahun berhenti kerja untuk jaga 
anak + bekerja dari rumah, ini apa yang saya rasa:

1. Jadi suri rumah jaga anak memang 200% ganda penat & stres daripada bekerja.

2. Jadi suri rumah, susah nak dapat Me Time. Time mandi pun ada penonton. Kalau tutup pintu. Ada yg ketuk pintu non stop sampai telinga kita bingit & terpaksa buka pintu. Bila buang air, ada orang kat sebelah tolong flush kan adalah perkara biasa. Sebab? Anak yg 24
duduk dengan mak ni manje dia lain macam. Melekat tak boleh berenggang. Takpe dah besar nanti ok lah. Tak lama dah.

3. Jadi suri rumah, kadang2 akan rasa bosan sebab tiap hari rutin yg sama. Bangun. Kemas rumah. Masak. Mendobi. Rumah selerak, kemas semula. Lipat baju. Rumah selerak,kemas semula. Kadang2 tak sempat mak…

Emas Ada Aura

Image
EMAS ADA AURA

Mula mula x percaya jgk ye ke mcm tu. Tapi betul la rupanya mmg ada aura.  Bila emas sendiri punya sampai mula2 tgk ala cinonetnye ( ha3 mmg la cinonet 1g nak besar mn kan) ....tapi bila dah mula pegang mmg sendiri rasa aura tu...rasa nk kumpul lagi dan lagi...Cinonet pun cinonet la jnji ada harga kan. Azam dlm hati lepas ni xmo dah bazir shopping online beli itu beli ini. Duit lebih yg ada nak beli emas utk simpanan. 1g satu bulan pun jadilah. Sikit2 lama2 byk jgk. Manalah tau kan time sesak2 boleh jgk guna.

Ha apa tunggu lagi. Moh la kita sm2 kumpul emas.

Salmah Darjad
0139507214
Powergold






Kenapa Simpan Emas

Image
KENAPA SIMPAN EMAS?
Sebab emas sentiasa naik nilainya...
Harini beli emas 1gram rm170 harga ahli.. Simpan duit juga rm170.
Menjelang tahun 2020 emas akan naik rm300-503 per gram.
Bayangkan dulu tahun 2015 kita beli emas hanya rm170 dah jadi rm503 pada tahun 2020. Duit yang kita simpan sama nilainya.. tetap nilai yang sama.
Jika selama 5 tahun sikit demi sikit kita beli dan simpan emas..berjaya kumpul 1kilo?? 1000gram x rm503 dah jadi RM 503 000.00
Itulah tujuan powergold diwujudkan untuk orang melayu..kerana kita tak mampu beli bongkah emas yang besar2 kos berpuluh ribu..
So...powergold ciptakan konsep  1gram setiap bulan kita boleh beli dan simpan.. tiada paksaan...beli bila anda mampu...semua orang mampu dengan 1 gram...pikir semula... Kan.........๐Ÿ˜Š
Salmah Darjad 0139507214 Agenpowergold





Cara Menjana Keuntungan Dengan Emas

Image
Bagaimana cara menjana keuntungan dengan EMAS?

๐Ÿ’ฐ Beli emas dan simpan
✅ Jadikan emas sebagai simpanan jangka masa panjang;
✅ Simpan emas sekurang-kurangnya untuk tempoh 2-3 tahun;
✅ Tukarkan duit kepada bentuk emas;
✅ Jual emas hanya bila nam pakai duit sahaja;
✅ Harga emas sentiasa naik dalam jangka masa panjang. Jadi usah risau kerugian.Utk jgka pnjg kita sentiasa untung;

๐Ÿ’ฐBeli,Jual,Beli,Jual
✅Prinsipnya beli waktu harga emas trn jual bila harga emas naik;
✅Setkan harga anda dengan buat belian emas pertama sbg benchmark.Jika harga emas rendah dr hrga emas belian pertama anda,anda beli.Jika sebaliknya anda jual.

๐Ÿ’ฐBerniaga sambil simpan emas
✅Cara paling cepat untung dlm pelaburan emas adalah  berniaga emas sambil simpan emas.
✅Pelabur emas hanya untung bila harga emas naik tapi peniaga emas untung bila harga emas trn dan hrga emas naik.

Semoga artikel kali ini memberikan manfaat buat semua๐Ÿ˜ƒ

#jomsimpanemas
#powergold
#0139507214





Jom Simpan Emas

Image
Apakah misi anda utk menyimpan emas?

✅ bebas hutang piutang ๐Ÿ’ถ
✅ beli barangan lain secara cash ๐Ÿ’ฐ
✅ aset dapat emas pun dapat ๐ŸŽ
✅ kalau dulu penerima zakat tp skg pemberi zakat ๐Ÿ™Œ
✅ untuk menjana pendapatan ๐Ÿ’ถ๐Ÿ’ฐ๐Ÿ’ถ๐Ÿ’ฐ
✅ pergi haji n umrah ✈
✅ dapat menaikkn taraf hidup ๐Ÿ‘ 
✅ diwarisi pada keturunan ๐Ÿ‘ด๐Ÿ‘ต๐Ÿ‘ช๐Ÿ‘ถ๐Ÿ‘ฌ๐Ÿ‘ญ
✅ selamatkan RM kita ๐Ÿ’ธ
✅ simpanan ketika kecemasan ๐Ÿš‘
✅ dapat bantu org lain.tangan yg memberi lebih baik dari tgn yg menerima

Dan hanya anda yg tahu apa tujuan anda menyimpan emas? Kenapa perlu duit mencukupi sekiranya kita tahu duit xpernah x habis kalau berada di tangan kita?

Jadi apa salahnya berkorban sedikit dari simpanan kita utk membeli emas.

Cuba la dulu. Dari dok tggu duit cukup baru nk beli mmg bai bai la๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘‹

Peningkatan hrga emas x pernah tggu kita. Anda beli atau x hrga still akn semakin naik.

Katakan TERBAIK pd mereka yg mengambil lgkah bijak ini.

Bagi yang belum mengorak lgkah km biarkan utk anda terus berfikir dan berfikir. Ingt ye tuan2 puan2 Allah tidak akn…

Jom Beli Emas untuk Simpanan Masa Hadapan

Image
Simpanan Masa Hadapan

Tahukah kita yg menyimpan emas juga adalah salah satu jenis pelaburan jangkamasa panjang selain daripada pelaburan hartanah? Tahukah kita yg pelaburan emas tidak memerlukan modal yg besar seperti pelaburan hartanah?. Pelaburan emas kita boleh bermula dr 1 g dgn harga yg mampu milik/rendah.
Mari mulakan menyimpan emas dari 1 gram setiap bulan.. 1 gram kepada 10 gram.. 10 gram kepada 100 gram.. 100 gram kepada 1kg.. 
 Kenapa perlu simpan emas sekecil 1 gram?

1) Kita tak perlu kumpul duit berbulan-bulan lamanya untuk dapatkan berat yang lebih dan saiz yang lebih besar. Ramai antara kita termasuk saya bukan ada duit yang banyak untuk dapatkan emas seperti begitu berat dan besar sekali gus. Mesti nak kena kumpul duit dulu. Jadi, sekarang kita tak perlu tertunggu-tunggu lagi untuk membelinya. Pendapatan tetap yang kita dapat setiap bulan tu bolehla kita tukarkan dengan emas. 
2) Mudah dan mampu dimiliki, ramai yang membuat simpanan wang untuk membeli emas yang lebih…

Sihat dgn CMD

Image
Ini testimoni sendiri....

 Sebelum cmd

 # sy penghidap resdung tegar
#pagi2 mesti bersin #alahpadahabuk&seafood #gatalmuka&mata

 Selepas cmd

 #alhamdulillah...
 #tiadalagibersinpagi2 #tiadalagigatal2selepasmakanseafood #mukaterasasegar
 #jerawatpunmengecut #eyebagberansurhilang

 Bukan untuk resdung saje. Penyakit lain pun boleh. Cmd air beralkali yg unik. All in one. Nak sihat boleh. Nak cantik pun boleh.:) For details 0139507214


Hajat Alfateh

Image
Alfateh anakku yg sulung ni pelik sikit. Dia x macam kanak2 lain. In terms of minta itu minta ini nak itu nak ini. Dia pada kebanyakan masa bila aku tanya mesti xnak. Sampai satu tahap kena paksa. Contohnya bila aku tanya nak baju x nak kasut x... Sajelah nak belikan sebab tengok kasut dia satu je...baju dia pun sikit je...lusuh plak tu. Tapi dia ckp xnak. Kasut fateh kan ada lagi katanya. Baju pun elok lagi katanya. Kadang2 buntu kami dibuatnya. Yelah ada baju tu dah buruk dah tapi dia nak pakai jgk. Macam raya haritu kami beli senyap2. Kalau tanya dia mesti dia ckp xnak. Fateh2 sebijik mcm Abah ko. Selagi boleh pakai selagi tu lah dia pakai. X mau beli lain.
Dari satu segi bagus jgk. Boleh jimat.he3 Cumanya tu la kesian kt dia la. Nanti org pun kata baju x berganti sian anak. Em... Nak wat cne dia yg xnak.

Tapi...ada hari itu.... Nak dijadikan cerita ada satu hari tu dia tgh tgk TV ada iklan pizza hut tiba2 dia buat permintaan mama fateh nak pizza boleh? Dia ni jarang minta jadi b…

Nawwal First Solid Food

Image
Puteri saya ni dah berusia 6 bulan baru2 ini. Yeay! Nawwal dah boleh makan.
Nawwal sebelum ni mmg ada menunjukkan tanda2 yg dia dah ready nak makan. Asyik memandang makanan tiap kali kami makan dan adakalanya cuba mengambil dgn tangannya. Tapi saya je x bagi. Sebab x berani nak bagi awal2 takut risiko pd ususnya yg masih muda. Saya tunggu 6 bulan betul baru saya nak bagi.
Nenek2 dia ada juga tanya n suruh bagi. Tapi saya x bagi pun. Kali ni saya terpaksa bertegas. Saya tak mahu mengulangi kesilapan lama lagi di mana terpaksa bagi fateh makan seawal 4 bulan (makan cerelac plak tu) n memberinya susu tepung. Saya diasak kiri n kanan dan saya akhirnya terpaksa akur. Akur kpd mereka yg kononnya lebih dulu makan garam. Emmm
 Kini untuk Nawwal saya x nak dah buat mcm tu. Kali ini saya berazam untuk memberinya susu badan sehingga berusia 2 tahun n memberinya makan makanan yg saya msk sendiri dan diberi ketika 6 bulan. Saya akan berusaha. Saya gembira saya dapat berusaha melakukannya kini sem…

Review Kisah Orang Menang

Image
Saya baru sesuku perjalanan meneroka buku ini. Setakat yg telah dibaca boleh dikatakan saya amat suka buku ini. Suka dengan aliran pemikiran menongkah arus yg dibawanya. Suka dengan isinya yg penuh dengan motivasi dan inspirasi. Suka dengan penyampaiannya yg santai, menghiburkan, dan adakalanya menyentap jgk. Kena batang hidung sendiri. He3
Lagi saya suka dengan perkongsiannya ketika kecil tentang bagaimana kesusahannya hidup sebagai anak felda yg serba kekurangan ketika itu. Saya rasa perkongsiannya ini dekat dgn saya. Saya juga anak felda. Turut pernah merasai n melihat sendiri kesusahan yg dilalui oleh orang tua. Besar sungguh pengorbanan mereka. Seingat saya dulu ketika kecil ketika cuti sekolah kami adik beradik sering mengikuti arwah abah ke ladang membantunya mengutip buah relai kelapa sawit. Buah yg dikutip dimasukkan ke dalam kereta sorong dan kemudiannya dilonggokkan di bahu jalan. Begitulah... Sehingga habis. Berlumba-lumba kami menghabiskan mengutip sape yg paling banyak …

Update Lexee

Image
Lama dah tak update pasal Lexee. Ada yg ingat x jual dah. Jual lagi cumanya offline la. Sibuk sket dgn budak berdua ni. :) 
Berbalik pada Lexee nak tanya pernah x kawan2 anda mengeluh atau anda sendiri mengeluh bila mengalami masalah berikut :- 
1) period x teratur. 5-6 bulan sekali baru ada. Hormon tidak stabil & kesukaran untuk hamil. 2) keputihan  teruk ketika hamil. Tahukah anda keputihan teruk ketika hamil adalah bahaya kpd bayi yg dikandung.
3) Tercari-cari pad sesuai utk kegunaan pantang.
4) Lepas ambil injection hormon haid jadi x teratur.
5) masalah wanita yg lain

Jika ada saya sarankan cubalah Lexee. Insya4jji dgn izinNya ia dapat menyelesaikan masalah anda. Untuk berpantang saya dah cuba sendiri n sgt berpuas hati sebab darah nifas tidak berbau, tidak bocor walaupun banyak & mengeluarkan segala darah kotor. Badan rasa lebih ringan. Untuk haid tidak teratur kakak saya sendiri mengalaminya. 5-6 bulan sekali baru ada. Tapi alhamdulillah berkat guna Lexee konsisten n b…

Jangan Tunggu Nanti.....Sekarang Pun Boleh

Image
Berapa ramai di antara kita sering menunggu untuk bahagia?
Tunggu A jadi B baru rasa bahagia itu hadir pada hemat kalian
Contohnya....
Yang tengah study fikir tunggu kerja nanti baru rasa bahagia itu hadir...
Yang dah kerja lak tunggu pencen atau berhenti kerja nanti baru rasa nak bahagia..
Yang bujang tunggu kahwin nanti pasti bahagia..
Yang dah kahwin tunggu ada anak baru rasa bahagia..
Yang ada anak kecik plak tunggu anak besar la baru nak rasa bahagia..
Yang kahwin duduk pjj tunggu duduk bersama sebumbung baru rasa bahagia..
Berapa ramai yg macam tu?
Siapa pernah fikir mcm tu?

Aku pernah fikir camtu. Dulu la...

Dulu masa aku tengah study x sabar sangat nak kerja. Nak pegang duit sendiri. Pada aku kerja lebih bahagia dari study. Dapat gi sana sini. Dapat beli itu ini. Dapat segalanyalah yg orang dewasa dapat. Tapi aku silap. Hidup zaman kerja lebih 'azab' sebenarnya. Lagi banyak benda nak fikir nak kena buat nak kena hadap. Dengan karenah orang n pelbagai masalah. Lebih le…

Daging Masak Palembang

Image
Parking jap. Save sini sebab takut lupa. He3. Inilah dia resepi Daging Masak Palembang resepi dari Ngah Liza jiran sebelah rumah aku. Aku dah pernah buat ikut resepi ni memang sedap tapi lupa nak snap pic. Cadangnya raya puasa 6 ni nanti suami nak buat makan2 ajak kawan2 dia. So, plan aku antara menu yg aku nak buat ialah daging masak Palembang ni. Dilawan ngn pulut kuning atau nasi minyak. :)
Jom kita tengok. :) 



1kg daging
Halia seinci
Bwg putih 6 butir
Bwng merah rose 6biji
Kayu manis 3 btg,
Bunga Lawang 3 kuntum
Sos cili sesudu sup,
Sos tiram sesudu sup kicap manis 2 sudu
Myk 1 snduk gulai
Grm seckupnya
Aji secukupnya - aku x bubuh sebab x suka aji
Air secawan

Caranya :-


1. Daging dipotong ikut saiz yg disukai,basuh toskn dan direbus empuk.

2.Dah empok ditoskn dan digoreng

setengah msk dan ditoskn.

3. Bawang putih ,halia dan bawang merah dikisar lumat.

4. Panaskan myk td dan masukkn bhn kisar tumis hnga naik bau.

5. Masukkn cili kering hingga naik myk,msukkan sos cili, sos tiram …

:)

Image
There is a wisdom behind :)
Percayalah...

Syawal 2015

Image
Res ipsa luqoitor. Layannn..zazzz







ُู‡ُ 
Sempena 'Idul Fitri 1436H, Saya Sekeluarga  mengucapkan
ุชَู‚َุจَّู„َ ุงู„ู„ู‡ُ ู…ِู†َุง ูˆَู…ِู†ْูƒُู…ْ. ุฌَุนَู„َู†َุง ุงู„ู„ู‡ ูˆَุฅِูŠَّุงูƒَ ู…ِู†َ ุงู„ْุนَุงุฆِุฏِูŠْู†َ ูˆَุงู„ْูَุงุฆِุฒِูŠْู†َ ูƒُู„ُّ ุนَุงู…ٍّ ูˆَุฃَู†ْุชُู…ْ ุจِุฎَูŠْุฑٍ.
Salam 'Idulfitri, Maaf Zahir dan Batin...
"Taqabbalallahu Minna wa Minkum"
Satu Syawal menjelang tiba, Takbir bergema mengegarkan jiwa, Sekiranya ada salah dan dosa, Ampun dipinta dihari mulia.
Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, Messej dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan di aidil fitri.
* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ • • ˚Selamat★* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ • •。★Hari Raya!★ 。* • ˚。 ° 。 ° ˛˚˛ * _ฮ _____*。*˚ ˚ ˛ •˛•˚ */______/~\。˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •˛• ˚ | ็”ฐ็”ฐ |้–€| ˚
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN....

Witing Tresno Jalaran Soko Kulino

Image
09.07.2015. 8 tahun sudah.
09.07.2007. Detik perhubungan kami bermula. Bermula dari seorang sahabat akhirnya menjadi teman hidup.
Mula berkenalan di sekolah menengah. Tingkatan 1 smpai Tingkatan 5 sama kelas. Tiada apa yg berlaku. Hanya rakan sekelas. X lebih dari itu. Hanya mengenalinya dgn nama. Berborak lama x pernah pun. Setakat bertegur sapa hai hai bai bai...
Hanya kuingat tentangnya seorang budak lelaki kurus tinggi, suka pakai seluar sampai atas pusat, terror sejarah, best student PMR, SmA, dan SPM, pernah jual nasi lemak dlm kelas lepas tu kena marah dgn makcik kantin..kikiki


Nak dijadikan cerita lepas habis SPM kami ditempatkan di pengajian yg sama. Tapi berlainan jurusan.
Fakulti kami bersebelahan sahaja.
Fakulti kami antara yg paling lama di taman ilmu dan budi ini.
Dipisahkan oleh sebatang anak sungai...:) Di sana permulaannya juga tiada apa-apa. Cuma kami bersahabat agak rapat. Sering ketemu sbb reunion.he3 Kami hanya berempat ( aku, dia, seri, sue) dr sekolah menengah …

Daging Salai Masak Cili Api + Kari Bawal Tanpa Santan

Image
Azam Ramadhan aku tahun ni nak kurangkan pergi bazar ramadhan.  Masak sendiri la konon. He3 Boleh la.Sedap jgk. Setanding la bazar ramadhan. Kiki

Sebab xnak gi bazaar... 1. Nak jimat kononnya. Makanan kat bazar mahal nau. So far bila masak sendiri ni boleh la jimat sikit..masak x banyak...sekali aku pergi beli lauk boleh masak utk 2 3 hari. 2. Boleh asah skill memasak.Cuba mcm2 resepi. He3 3. Boleh bagi jiran. Kalau beli x dapat nak bagi. Ala yg aku bagi kuih je pun.he3 :)
Dalam banyak2 resepi yg aku cuba buat daging salai masak lemak cili padi ngan kari bawal yg aku paling suke...sbb first time aku msk gulai2 ni tapi terus menjadi...he3...proud of myself. Laki aku pun puji sedap.
Meh aku share sikit resepinye... Ringkas je.



- daging ikut suka byk mana
- santan cair & pekat ikut byk mn daging
- serai
- cili padi
- asam keping
- kunyit hidup
- kentang klu nak bubuh la
- garam kasar
- belimbing buluh kalau ada. Aku x bubuh pun.
- daun kunyit kalau ada. Aku x bubuh sbb xde.

1. Lumur…

Nak Jimat Jangan Balik Kampung

Image
20 Ramadhan. Lagi 10 hari lagi nak raya. Tak sabarnya....:) Bukan x sabar nak raya...x sabar nak balik kampung ... Jumpa orang tua...adik beradik sanak saudara.. Fateh pun asyik dok sebut bila nak balik kampung...x sabar la tu nak jumpa atuk nenek dia...
Tapi dlm dok kalut2 kira hari nak balik kampung ni dalam hati ada sentap sikit bila ada sorang yg dok bingai ni dok mai kasi idea jangan balik kampung konon nak jimat perbelanjaan disebabkan kenaikan kos sara hidup sekarang ni terutamanya minyak dan tol. Idea dari pakar tu bukan orang2 biasa. Huh apa punya idea la...kalau ko rasa xde pe nak ckp yg boleh menyenangkan hati orang pada aku baiklah ko diam. Ni x ...semuanya menyakitkan hati orang je...sama je dgn pemimpin2 yg kat atas tu yg xtau jaga hati rakyat. Tindas lg mau...




Aku x tau apa dia fikir tapi pada aku saranan tersebut sesungguhnya amat tidak membantu langsung malah menimbulkan kemarahan rakyat lg ada la. Ada ke kata jangan balik kampung...giler pe... X kesian ke kt orang t…

Terlepas Sahur : Ibu Menyusu

Image
Adeeh...semalam kami laki bini terlepas sahur. Hu3..
Sedar2 tengok dah pukul 6 pg. Kelam kabut aku kejut laki aku bgtau dah subuh. Dia dengar dah terlepas sahur boleh bantai sambung tido balik...dah lepas lepas la katanya...
Sedap je dia...aku ni sikitla punya riso.
Mcmn la boleh x sedar...marahku pada diri sendiri...kesal sungguh...


Aku riso bukan pe...aku ni menyusukan si nawwal tu...fully bf....mmg makanan minuman dia bergantung 100% kat aku..
Aku risolah kalau aku x sahur ni akan effect susu aku n seterusnya effect ke nawwal tu..
Sian dia nanti x cukup susu..
Dan yg selebihnya aku riso jgk takut aku x larat...sebab pose kali ni aku dapat rasa aku kurang bertenaga sikit...lemah je...hari2 melepet..
Hari2 yg aku sahur pun aku melepet nikan plak bila x sahur...
Cuak aku..
Laki aku kata kalau x larat nanti bukalah...kan ada rukhsah utk ibu menyusu
Aku kalau boleh xmolah buka..payah nak ganti nanti..bercinta aku nak mengganti pose nanti..
Ikut sukalah katanya...
Emmm....pening aku fik…

Nawwal 4 bulan

Image
Alhamdulillah, Nawwal kini sudah berusia 4 bulan. Maksudnya sudah 4 bulan juga Nawwal hadir dalam kehidupan kami. Sungguh...kehadirannya amat menggembirakan & membahagiakan kami. Seribu kesyukuran kupanjatkan atas kurniaan n hadiah ini. Seindah namanya yg bermaksud anugerah @ hadiah terbaik.  Kehadiran Nawwal adalah antara 10 perkara yg paling mengembirakan yg berlaku dlm hidup aku. :)


Di usia 4 bulan ini Nawwal dah pandai meniarap. Agak cepat berbanding Abg dia dulu. Sekarang jugak dia dah pandai nak main2, nak manja2 suka dengar aku nyanyi, n pandai menyembur. Geram nak cubit2 pipi dia yg bulat tu...he3.






Nawwal anak mama, Semoga Nawwal terus membesar dgn sihat n sempurna ye sayang. Jadi anak mama n babah yg solehah, baik, bijak & yg menyejukkan hati. :) Kami syg Nawwal. N x lupa Abg Fateh. Permata kami dunia akhirat.