Posts

Showing posts from February, 2015

Pengalaman Bersalin : Selamat Datang Puteri Mama

Image
Seperti yg telah diceritakan di entri yg lepas sehingga ke tarikh edd 10/2/2015 aku masih belum ada tanda-tanda nak bersalin.

Stress aku dibuatnya. Stress sebab kesian kat Mak aku. Dia datang awal seminggu dr tarikh jangkaan aku bersalin. So bila jadi camni dia dikira dah buang masa la. Sedangkan kat rumah dia banyak keje boleh buat. Dia dah bosan kat sini. Bila la ko ni nak bersalin itulah ayatnya hari2. Stress aku. Kalau ikutkan aku lagi la nak cepat. Tapi nak buat macamana dah baby tak nak keluar lagi. Aku sentiasa percaya Allah lebih Mengetahui bilakah masanya yg sesuai. Sejujurnya orang keliling yg buatkn kita lebih stress berbanding diri kita sendiri.

Aku buat mcm2 nak bagi cepat sakit, buka jalan & cepat bersalin. Aku bersenam , mencangkung, banyakkan berjalan, cuci tandas hari2, makan nanas, makan pedas & makan bendi. Aku punya geram habis sebiji nanas aku makan aritu.

11/2/2015

Pagi tu aku bangun nak solat subuh. Dalam pukul 6 am tak silap. Aku tengok- tengok ada dar…

40 weeks sudah

Hari ni dah 40 weeks. Due date anak mama ni 10/2/2015.

Tapi sehingga ke hari ini masih belum ada tanda anak mama ni nak keluar.

Bila nak keluar ni sayang?

Seronok ngat ye duduk dalam tu....

Cepatlah keluar sayang mama babah ngn Abg fateh x sbr nk jumpa kamu...

Kamu baik baik saja kan kt dlm tu...semoga kamu baik baik saja ya...

Kami tunggu kehadiran kamu sayang...keluarlah bila kamu sudah sedia...

Bye syg...jumpa kamu nanti.

Due date hanya anggaran saje. Perancangan Allah jua yg terbaik. Wamakaru wamakarallah wallahukhairulmakirin......