Posts

Showing posts from June, 2015

Terlepas Sahur : Ibu Menyusu

Image
Adeeh...semalam kami laki bini terlepas sahur. Hu3..
Sedar2 tengok dah pukul 6 pg. Kelam kabut aku kejut laki aku bgtau dah subuh. Dia dengar dah terlepas sahur boleh bantai sambung tido balik...dah lepas lepas la katanya...
Sedap je dia...aku ni sikitla punya riso.
Mcmn la boleh x sedar...marahku pada diri sendiri...kesal sungguh...


Aku riso bukan pe...aku ni menyusukan si nawwal tu...fully bf....mmg makanan minuman dia bergantung 100% kat aku..
Aku risolah kalau aku x sahur ni akan effect susu aku n seterusnya effect ke nawwal tu..
Sian dia nanti x cukup susu..
Dan yg selebihnya aku riso jgk takut aku x larat...sebab pose kali ni aku dapat rasa aku kurang bertenaga sikit...lemah je...hari2 melepet..
Hari2 yg aku sahur pun aku melepet nikan plak bila x sahur...
Cuak aku..
Laki aku kata kalau x larat nanti bukalah...kan ada rukhsah utk ibu menyusu
Aku kalau boleh xmolah buka..payah nak ganti nanti..bercinta aku nak mengganti pose nanti..
Ikut sukalah katanya...
Emmm....pening aku fik…

Nawwal 4 bulan

Image
Alhamdulillah, Nawwal kini sudah berusia 4 bulan. Maksudnya sudah 4 bulan juga Nawwal hadir dalam kehidupan kami. Sungguh...kehadirannya amat menggembirakan & membahagiakan kami. Seribu kesyukuran kupanjatkan atas kurniaan n hadiah ini. Seindah namanya yg bermaksud anugerah @ hadiah terbaik.  Kehadiran Nawwal adalah antara 10 perkara yg paling mengembirakan yg berlaku dlm hidup aku. :)


Di usia 4 bulan ini Nawwal dah pandai meniarap. Agak cepat berbanding Abg dia dulu. Sekarang jugak dia dah pandai nak main2, nak manja2 suka dengar aku nyanyi, n pandai menyembur. Geram nak cubit2 pipi dia yg bulat tu...he3.






Nawwal anak mama, Semoga Nawwal terus membesar dgn sihat n sempurna ye sayang. Jadi anak mama n babah yg solehah, baik, bijak & yg menyejukkan hati. :) Kami syg Nawwal. N x lupa Abg Fateh. Permata kami dunia akhirat.



Ramadhan Kareem

Image
Salam Ramadhan buat semua. Semoga Ramadhan kali ini membawa 1001 keberkatan & kebaikan buat kita semua. Semoga kita juga lebih baik dari tahun2 sebelumnya. Insya4jjji.
Tahun ni tahun kedua kami berpuasa di sini Tanjong Sedili, Johor. Kurasakan agak mencabar berbanding tahun lepas. Ini kerana tahun pertama aku berpuasa sambil menyusukan sepenuhnya puteri kami Nawwal Husna di samping menguruskan rumahtangga & 2 anakku ini. Berperang dgn masa. Mana nak prepare juadah berbuka , sahur & melayan karenah budak berdua ni. Puasa pertama semalam aku agak keletihan sebab menyusu. Tenaga lemah. Riso jgk aku klu susu merudum pose ni. Sian Nawwal. Kawan aku sarankan makan kurma n air banyak utk banyakkan susu. Sahur jgn skip. Aku kena praktik ni. Kalau x sian anak aku.  Aku harap semuanya dipermudahkan selepas ini. :)
Azam ramadhan kali ni :-
1. Banyakkan mengaji & terawih. 2. Baiki ibadah yg kurang sblm ni. 3.Bangun sahur. Tahun lepas aku jarang bangun sahur. Kalau bangun pun aku …

Kisah Cuti Sekolah Kami (29/5-13/6/2015)

Image
Huwaa..cuti sekolah dah habis. Malas betul sebenarnya nak balik sini. Perasaan mcm nak balik asrama dulu2. Bosan betul...):. Ni penangan cuti lama ngat la ni.
Tapi ni dah balik pun. Dah start pun rutin2 aku yg biasa. Momentum masih slow. Monday blues. Semua benda rasa cam malas nak buat. Tapi nak kena buat jgk. ):.  Bosan btl....
Hu3.
Dahlah. Malas nak bosan2 sgt. Nanti xde semangat. Monyok je. Muka pun nampak tua kan. K la bagi menceriakan keadaan jomlah kita tengok kisah cuti kami aritu... Check it out....
1. Majlis Doa Selamat dan Cukur Jambul Nawwal Husna binti Mohd Zaidi.




Alhamdulillah, pada 31/5/2015 telah selamat berlangsungnya Majlis Doa Selamat Kesyukuran & Cukur Jambul Nawwal Husna di rumah nenek yam di Felda Kota Gelanggi 02. Majlis dimulakan dengan bacaan yassin & marhaban wanita di sebelah pagi dan diteruskan dengan tahlil lelaki di sebelah tengahari.

Lega telah selamat semuanya. Terima kasih kepada semua yg sudi hadir dan memeriahkan majlis kami. Maaf atas segal…