Posts

Showing posts from January, 2016

Antara Kemahuan Keegoaan & Kebertanggungjawaban

Baru baru ni aku ada dapat satu panggilan temuduga SPA. Satu jawatan yg boleh kata aku tunggu2 jugak. 2 tahun lepas aku dah pernah pergi temuduga jawatan ni. Tapi x dapat. Masa tu memang aku nak sangat pergi temuduga ni. Sanggup pergi dengan kerusi roda. Sampai penemuduga tu ingat aku cacat sejak lahir. Aku bagitahu tak..sy normal cumanya sy accident tu pakai kerusi roda. Ini hanya sementara. Sementara aku nak boleh berjalan semula. Gigih aku pergi temuduga. Adik aku n anak sedara aku hantar. Diorang tolak kerusi roda aku. Rasa x terbalas jasa diorang pada aku.
Kali ni dapat lagi temuduga. Aku dah sihat. Tapi... Aku x tau nak pergi ke x... Emmm... Serba salah Kalau ikutkan kemahuan n impian aku memang aku nak pergi sangat Sape xnak kan.. Keje... Tapi...bila fikir Nawwal Fateh laki aku aku rasa dilemma Walaupun temuduga tu sekejap je tapi aku x sanggup nak tinggalkan Nawwal. Dia menyusu 2 jam sekali. X pernah pisah. Mana mungkin aku tenang duduk di dalam menghadapi temuduga tu sedangk…

Alfateh Dah Sekolah

Image
3hb yang lalu Alfateh dah mula bersekolah. Untuk kelas 4 tahun.:) Awal ke ek 4 tahun tu? Ada cakap kat aku 4 tahun awal sgt. 6 tahun baru hantar sebab otak diorang hanya betul2 bersedia ketika usia 6 tahun tu. Usia 4 5 ni masa diorang bermain je. Otak diorang x bersedia lagi nak belajar. Ada plak cakap xpe hantar sekarang. Dedahkan awal2. Bagi dia biasa. Pendapat masing2 la kan.xde salah betul. Terpulang... Pada aku aku hantar awal ni sbb mmg nak bagi dia pendedahan awal. Nak bagi berkawan yg sebetulnya.  Sebab kat kawasan rumah aku tu dia xde kawan sangat. Kesian jgk kat dia x berkawan. Tu aku hantar sekolah. Ada jugak dia kawan. Lagipun aku tengok modul dia ok la mmg main2 n nyanyi je selain daripada mewarna, menggunting dan menampal. Macam yg aku buat homeschool kat rumah. So far aku tengok keje2 yg dia buat kat sekolah.

Hari pertama sekolah pada mulanya ok. Happy jer. Berlari sana sini. Masa beratur n makanpun dia ok. Nampak dia ok aku pun balik la.
Dia xtau lagi yg dia nak kena …

20 Sebelas Sudah

Image
Selamat tinggal 2015... Goodbye...banyak kenangan yg ditinggalkan. You made me cry. You made me laugh. This is time to move on. Welcome 2016 Semoga 2016 lebih menjanjikan 1001 kebahagiaan, kejayaan, kegembiraan dan semuanyalah yg baik2. Amin...
Tirai 2016 dibuka dengan penuh kesyukuran. Genap usiaku pd 1.1.2016 hari tu 20 sebelas tahun (31 tahun). Dah tua dah.hu3 Terima kasih kepada ahli keluarga, kawan-kawan dan teman yg mengucapkan ucapan dan doa. Semoga Allah memakbulkan doa-doa kalian. Doa yg sama juga sy titipkan buat kalian semua.
Di saat usia begini kalau nak dikatakan mmg masih banyak lagi impian impian yg masih belum dapat dicapai. Masih banyak lagi yg perlu dikejar n dipenuhi. Pepun aku tetap bersyukur dgn apa yg telah aku gapai. Keluarga bahagia, anak2 yg sihat membesar, punyai ibu bapa n adik beradik yg menyayangi dan sebagainya. Itu semua sudah cukup membahagiakan. Tinggal lagi impian2 yg mungkin untuk kepuasan diri. Semoga ianya akan tercapai tidak tahun ini mgkin satu …